سخن معلم /http://smiedu5.blogspot.com/

سخن معلم SMIEDU *** پس از حدود 18 ماه فعالیت در عرصه مسائل آموزش و پرورش ایران ، " سخن معلم " به همراه وبلاگ " هیمه " در مهرماه 1388 از سوی فعالان حقوق بشر ایران به عنوان " وبلاگ های برتر " در زمینه " حقوق اصناف ایران " انتخاب شدند .*** After about 18 months of being active , in the field of education issues, "Sokhan e Moallem" along with " Heimeh " were selected as the " best blogs ", for defending the rights of trade unions, by the Iranian human rights activists, in September 2009

آقای وزیری از جنس فرهنگیان ! معلمان موافق تعطیلی پنج شنبه ها نیستند !
ساعت ٢:۱۱ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٦ اردیبهشت ۱۳٩٠  کلمات کلیدی: حاجی بابایی ، کارشناسی دهم ، تعطیلی پنج شنبه ها ، تحول بنیادین آموزش و پرورش ،











وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی نگاه با اشاره به تعطیلی پنج‌شنبه مدارس ابتدایی یادآور شد: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته 80 درصد و بر اساس کار مطالعاتی که یک استاد دانشگاه انجام داده است، 78 درصد مردم موافق طرح تعطیلی روز پنج‌شنبه‌های مدارس ابتدایی هستند. حاجی بابایی در پاسخ به مجری برنامه که گفت، دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان هم بدشان نمی‌آید روزهای پنج شنبه تعطیل باشند، پاسخ داد: ما هم بدمان نمی‌آید که تعطیلی پنج‌شنبه‌ راهنمایی و دبیرستان‌ها را کارشناسی کنیم.
78 درصد مردم موافق تعطیلی پنج شنبه ها هستند ...
دانش آموزان هم بدشان نمی آید تعطیل باشند ...
وزیر آموزش و پرورش دولت دهم و تیم زبده کارشناسی ایشان هم از این موضوع بدشان نمی آید !
 اما در این میان کسی جویای نظر معلمان و یا آموزگاران نیست !
کسی  و یا مقامی در این میان ، حال معلمان را هم نمی پرسد !
تا جایی که با معلمان تماس داشته ام و نظر آن ها را جویا شده ام بسیاری از آن ها ، مخالف طرح تعطیلی پنج شنبه ها هستند !
آن ها می گویند که تعطیلی یک روز ، از نظر گرفتن حق التدریس و یا ساعت اضافی برای آن ها محدودیت ایجاد می کند و در واقع با توجه به انبوه مشکلات مالی و اقتصادی به ویژه پس از اجرای حذف یارانه ها ، آن ها را در مشکلات مضاعفی قرار می دهد .
شاید در یک شرایط  واقعی  و استاندارد مطابق نرم های جهانی ، طرح تعطیلی پنج شنبه ها ، منطقی باشد اما چگونه معلمان می توانند دو روز پشت سر هم تعطیل باشند در حالی که گرفتار مشکلات عدیده مالی و اقتصادی هستند ؟
آن ها چگونه می توانند تعادلی در درآمدها و هزینه های خود ایجاد کنند ؟
اکثریت معلمان بر این باورند که افزایش ساعات تدریس معلمان از 22 ساعت به 24 ساعت و در زمان وزارت آقای پرورش ، در حال حاضر غیر قانونی است و دولت باید ما به التفاوت این ها را به معلمان پرداخت کند .
دولت و وزیر آن چگونه می توانند به دنبال طرح هایی این چنین باشند در حالی که معلمان اندر خم مشکلات زندگی شان درمانده اند ؟
آیا باید آن ها شغل تدریس را رها کرده و در روز های تعطیل فرضا به مسافر کشی و... بپردازند ؟!
آیا کسی که به عنوان بالاترین مقام آموزش و پرورش شغل دوم معلمان را از اساس رد می کند  و آن را قبول ندارد، آیا تاکنون فکر کرده است که یک معلم با حقوقی بسیار پایین تر از خط فقر رسمی ، روزگار خود را چگونه می گذارند ؟
سوال این است که در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش که آقای حاجی بابایی دائم در رسانه ها آن ها را تبلیغ می کند و آن را کلید طلایی حل مشکلات آموزش و پرئرش می داند ، فرضا اقتصاد آموزش و پرورش و یا اقتصاد معلمان چگونه تعریف و یا تببین شده است ؟
چگونه می توان جایگاه معلمان را بدون در نظر گرفتن  حداقل آیتم های اقتصادی و یا معیشتی تثیبت و یا ارتقا داد ؟
شاید بهتر باشد وزیری از جنس فرهنگیان و نیز چهره همیشه حاضر در رسانه ها ، کمی از ساختمان بتونی وزارت آموزش و پرورش و نیز دیوارهای قطور کارشناسی قدم بیرون نهاده و از نزدیک پای صحبت معلمان منتقد و یا دگر اندیش بنشیند !
شاید بهتر بود که آقای حاجی بابایی ، نظر معلمان مستقل را هم می شنید ...